čtvrtek 25. ledna 2018

Ohlédnutí za rokem 2017

Článek klasicky opožděný, ale i přesto bych s ním uplynulý rok ráda uzavřela a za rok se mohla podívat zpět a své roky srovnat. Když se ohlédnu za rokem 2017, vidím, že oproti těm předchozím byl o dost jiný. Hodně se tento rok pro mě změnilo a i já udělala hodně změn, a to i na svém blogu,. Oproti ostatním rokům jsem se v tomto hodně posunula, za což jsem na sebe skutečně pyšná, ale na druhou stranu mě to zase zbrzdilo v mé lásce ke knihám a blogu. Stejně jsem za vše, co mě tento rok potkalo ráda, ať už to bylo skvělé nebo špatné. Ale teď bych ráda shrnula především můj knižní / blogový rok 2017.

ČTENÍ
Naše první "zastávka" při rychlém ohlédnutím se za rokem 2017 je u mého čtení. Dříve bych řekla, že se za tohle stydím. Protože ano, uznávám, že počet mých přečtených knih je opravdu slabý. Jenže.. poslední dobou, když se hodně snažím zaměřit na sebe, na to abych si neustále nedávala nesplnitelné cíle, neurážela a neznevažovala sama sebe.. najednou si myslím, že by to mohlo být mnohem horší. Čtení pro mě nejsou závody, a já se na něj "nevykašlala", jen jsem se věnovala jiným věcem, které mi přinesly spoustu skvělých poznatků, které mě někam posunuly zase v jiném směru. Někteří lidé nečtou vůbec. Někteří by knihu nevzali do ruky jak je rok dlouhý a dělají to tak s radostí. 
A tak jsem vlastně nakonec v klidu, když můžu říct, že v roce 2017 jsem přečetla 14 knih. Není to těch 54, kterých jsem přečetla předloni, ani těch 70, které jsem si tento rok dávala za cíl.. ale je to 14 knih a většina z nich byla naprosto skvělá a čtení sem si užila. A to je pro mě to hlavní.
Také jsem se hodně posunula ve čtení v angličtině a celkově se už v tomto jazyku pohybuji mnohem lépe a dělám v něm už prakticky většinu věcí. Tento rok jsem v angličtině přečetla dvě (knižní) povídky, dvě knihy a jednu rozečetla. Takže čtení v angličtině je můj velký cíl / výzva pro rok 2018 a ráda bych se tomu ještě pověnovala a stále se zlepšovala.

Výsledek obrázku pro harry potter a princ dvojí krve knihaVýsledek obrázku pro roar and livVýsledek obrázku pro fantastic beasts knihaVýsledek obrázku pro illuminae knihaVýsledek obrázku pro dash a lily kniha přáníVýsledek obrázku pro hvězdy nad hlavouVýsledek obrázku pro dvůr trnů a růžíVýsledek obrázku pro harry potter the prequelVýsledek obrázku pro holding up the universeVýsledek obrázku pro harry potter a relikvie smrti knihaVýsledek obrázku pro řada nešťastných příhod knihaVýsledek obrázku pro krvavé ostříVýsledek obrázku pro posvátné lži minnow blyové

KNIŽNÍ PŘÍRŮSTKY
Tohle je něco, za co jsem na sebe sakra hodně pyšná. Dřív jsem byla sbíráním a kupováním knih úplně posedlá a nějak mě vůbec nezajímalo, jestli to vůbec někdy budu číst. Během roku 2017 se mi podařilo realisticky vyřadit vše, co nikdy vlastně číst nebudu a naučila jsem se kupovat si jen takové knihy, které si určitě přečtu a které potřebuji vlastnit nejvíce. A výsledek? Opravdu mám mnohem míň knižních restů a přibývají mi opravdu jen ty, po kterých toužím nejvíc a samozřejmě tím taky ušetřím spoustu peněz. A z toho jsem opravdu nadšená. Za tento rok mi přibylo krásných 40 knih, oproti minulému roku, kdy jsem se zahltila něco přes 100 knihami.

PSANÍ
Je dost možné, že velká většina to o mně ani neví, ale hodně se věnuji psaní povídek a různých příběhů, které zveřejňuji na Wattpadu. Nebo přesněji řečeno, až do začátku roku 2017 jsem je zveřejňovala vážně hodně pravidelně. Teď se psaní věnuji spíše jen já sama bez toho, abych své příběhy zveřejňovala, protože se na nich snažím pracovat o dost více. Každopádně rozhodně bych se ráda vrátila k pravidelnému zveřejňování svých příběhů, protože odezva od mých čtenářů, to je prostě něco naprosto skvělého a pro mne obrovská motivace. Tohle je spíš jen malé shrnutí pro mne, každopádně pro Vás z toho vyplývá samozřejmě to, že pravděpodobně budu svůj blog v tomto roce orientovat trochu i tímto směrem, a pokud si mé povídky budete mít zájem přečíst, budu opravdu moc rád.

BLOGOVÁNÍ
Poslední ohlédnutí bych ráda věnovala svému blogu. Ještě do února 2017 jsem články zveřejňovala poměrně pravidelně a s chutí. Pak ale následovalo veliké učení kvůli přijímacím zkouškám na novou náročnou školu a právě to byl ten okamžik, kdy jsem s blogováním a také se čtením přestala. Tento rok, jsem asi po šesti letech poprvé na blogu téměř nebyla, což byla pro mě obrovská změna. Jak jsem už řekla, blogování se věnuji tak dlouho, že mám pocit, jako by to bylo odjakživa mou velkou součástí a tak teď, po roku naprosté neaktivity bych málem zapomněla jak blogovat. Ale i tak jsem ráda, že mi za tento rok došlo, že se blogování nechci vzdávat úplně. Je tu spousta skvělých lidí, strašně příjemná komunita, kterou bych nerada ztratila a zároveň blog je pro mě jakýmsi rozvíjením sebe sama - takový můj kreativní koutek a také místečko, kde se mohu vypovídat ze svých knižních pocitů. A na to bych se také v tomto roce ráda zaměřila.

cat, green, and aesthetic image

2 komentáře:

  1. Já bych asi nezvládla číst tak málo. Moc by mě mrzelo, že mi uniká tolik knih, i když to mi uniká pořád :-P Takže v podstatě zůstávám v bodě nula :-D Každopádně ti držím palce, ať ti vychází všechny plány a hlavně ať jsi happy ;-)

    OdpovědětVymazat
  2. Já jsem si koupila loni málo knih, ale 40 knih je krásné číslo a myslím, že si přečetla dost knih, já teď poslední dobou mám co dělat, abych mohla kombinovat čtení a kreativitu, takže... o to méně mám čas na čtení.

    OdpovědětVymazat