Recenze: Velká iluze

Název: Velká iluze
Spisovatel: Mika Waltari
Počet stran: 176
Rok vydání v ČR: 2016
Nakladatelství: Omega

Recenze:

Redaktor Hart potká v Helsinkách starého známého a spolu s ním se vydá k paní Spindelové. Zde se setká se spisovatelem Hellasem, ale také krásnou dívkou Caritas, do které se Hart okamžitě zamiluje. Není však jediný - Hellas miluje Caritas také. A milostný trojúhelník je vždy to nejhorší, co Vás v lásce může potkat.

Za zmínku určitě stojí obálka knihy. Ta má totiž krásný odstín modré barvy a zároveň je jednoduchá - takové obálky mám nejraději. Jsem si také jistá, že taková obálka naláká k přečtení spoustu čtenářů, stejně jako mě. Obálka se mi opravdu líbí, ale nebyla samozřejmě jediných důvodem, proč jsem si knihu chtěla přečíst. Na knize mě zaujala především anotace. Znělo to zajímavě a originálně a mě dost zajímalo, jak si pan spisovatel s takovým tématem poradil, jak ho zpracoval.

Neměla jsem na knihu přemrštěná očekávání a tím pádem mě kniha ani nemohla zklamat - a také nezklamala. Zároveň jsem z ní ale nebyla nadšená, jako z jiných. Přesto se mi docela líbila. Autorův styl psaní byl čtivý a myslím, že celou myšlenku knihy se mu podařilo skvěle vystihnout. Postavy měl zajímavě vymyšlené a popsané a jejich charaktery se mi líbily.

Kniha na mě působila poněkud depresivním a pesimistickým dojmem, což pravděpodobně i měla. Je tu ale hlavně spousta myšlenek, nad kterými stojí za to se zapřemýšlet. Samozřejmě pro nás ,,mladší" čtenáře, kteří jsme v době, kdy byla kniha napsaná, ani zdaleka nežili, je o něco těžší se do knihy vžít na sto procent a úplně ji pochopit, ale přesto je to zajímavé, podívat se do té doby.

Já bohužel asi knihu nedokáži pořádně ocenit, ale určitě se najde někdo, kdo to dokáže, komu se kniha bude líbit ještě více a komu i více přinese. Mě se myšlenky v knize líbily, ale chybělo mi to, na co jsem v knihách zvyklá - akce, napětí a složitý zamotaný děj. Což je samozřejmě jasné, že od této knihy nemůžeme očekávat. Proto jsem si knihu nedokázala úplně užít, ale jsem za její přečtení ráda, rozhodně ho nelituji. Ale bohužel už nemám chuť vracet se k ní někdy znovu.

Sice si nejsem jistá, jestli mi kniha úplně sedla, ale jejího přečtení rozhodně nelituji. Knížka je to uzoučká a tak by jí mohl zvládnout zkusit každý, což rozhodně doporučuji. Ale i přes její nízký počet stran je to kniha, kterou je důležité pochopit správně. Určitě stojí za přečtení, myslím, že by jí měl každý dát šanci. Někomu sedne více, někomu méně, a jsem si jistá, že někdo z ní bude i nadšený. Možná, pokud bych si ji někdy přečetla znova, hned bych ji viděla jinak a pochopila ji ještě lépe, ale to bohužel, jak jsem řekla, prozatím neplánuji. I tak na své pocity z knihy rozhodně nezapomenu.

Za poskytnutí recenzního výtisku velice děkuji nakladatelství Omega!
Knihu můžete zakoupit na stránkách Omegy nebo na eshopu Knihy Dobrovský.